باید کدام مارک سمعک را انتخاب کنید؟

شنوایی شناس شما سمعک های دارای تکنولوژی ها و قدرت لازم، بسته به میزان کاهش شنوایی و نیازهای شنوایی شما را پیشنهاد میکند، اما گاهی مارک های مختلف سمعک از کمپانی های مختلف میتواند برای شما مناسب باشد. انتخاب برند یا مارک سمعک، نیاز به تجربه و علم در حوزه سمعک و وسایل کمک شنیداری دارد.

بهترین کلینیک سمعک جایی است که بتواند با انجام تست های شنوایی متعدد، شنوایی ما را ضمانت کند. اگر سمعک نتواند مشکل شنوایی شما را بر طرف کند، دیگر هیچ چیز دیگری برای شما کمک کننده نخواهد بود. نوع سمعکی که مورد نیاز شماست باید توسط متخصص تعیین شود، اما تست های مختلفی که برای مشتریان در بهترین کلینیک سمعک نجام می شود باید بتواند نیاز های منحصر به فرد هر شخص از شنوایی را برطرف کند. تفاوت در نحوه انجام تست های شنوایی می تواند جزئیات اشکالات کم شنوایی را برای بیمار و متخصص شفاف تر می کند.

در یک جمله می توان گفت که هیچکدام از مارک های سمعک، بهترین و یا بدترین برای همه افراد مبتلا به کم شنوایی های مختلف نیستند و انتخاب مارک و مدل سمعک به عوامل مختلفی چون میزان، شکل و نوع کاهش شنوایی، سن فرد، توانایی های حرکتی-شناختی، وضعیت و شکل مجرای گوش، نیاز های شغلی و اجتماعی فرد، نیازهای زیبایی شناختی وی، جنس و مرغوبیت سمعک، گارانتی و خدمات پس از فروش یا مارک سمعک های موجود در ایران و … بستگی دارد.

بهترین برندها یا مارک های سمعک که سمعک های مختلفی را در سایزها و توان تقویتی مختلف طراحی و در دنیا عرضه کرده اند را میتوان به چند دسته کلی تقسیم کرد.

به طور کلی سمعک ها دو نوع اصلی الکترونیک آنالوگ و دیجیتال هستند.

سمعک های آنالوگ امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که تقویت می شوند. سمعک های آنالوگ قابل تنظیم به صورت سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای هر کاربر ساخته می شوند. این سمعک توسط سازنده مطابق با مشخصات توصیه شده توسط شنوایی شناس، برنامه ریزی شده است. سمعک های آنالوگ قابلیت برنامه ریزی بیش از یک برنامه را دارند. شنوایی شناس می تواند سمعک را با استفاده از کامپیوتر برنامه ریزی کند، و شما می توانید برنامه را برای محیط های شنیداری مختلف تغییر دهید؛ از یک اتاق کوچک و ساکت گرفته تا یک رستوران شلوغ تا مناطق بزرگ و باز، مانند تئاتر یا استادیوم. سمعک های آنالوگ معمولاً ارزان‌تر از سمعک های دیجیتال هستند.

سمعک های دیجیتال، امواج صوتی را قبل از تقویت، به کدهای عددی، مشابه کد باینری یک کامپیوتر تبدیل می‌کنند. از آنجایی که کد شامل اطلاعات مربوط به زیر و بمی صدا یا بلندی صدا نیز می شود، سمعک می تواند به طور ویژه برای تقویت برخی فرکانس ها بیشتر از سایرین برنامه ریزی شود. مدار دیجیتال به شنوایی شناس انعطاف بیشتری در تنظیم سمعک با نیازهای کاربر و محیط های شنیداری خاص می دهد. این سمعک ‌ها همچنین می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که بر صداهایی که از یک جهت خاص می‌آیند تمرکز کنند. مدار دیجیتال را می توان در انواع سمعک ها استفاده کرد.

تمامی این برندها در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و بهترین مارک سمعک برای هر کاربر سمعکی در هر کجای دنیا متفاوت خواهد بود و علاوه بر ویژگی های تکنیکی هر مارک سمعک، باید به شرایط نگهداری آن در آب و هوای محل سکونت فرد، مدت زمان گارانتی و نحوه ارائه خدمات پس از فروش آن برند یا مارک در ایران هم توجه داشت. در نهایت فاکتور خرید سمعک نیز تا حدودی وابسته به برند یا مارک سمعک میباشد. پس برای انتخاب بهترین مارک سمعک از میان گزینه های بالا حتما با شنوایی شناس خود مشورت کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کلینیک شنوایی سنجی آواج می باشد. - Enfold Theme by Kriesi
چت واتساپ